Saturday 3 May 2014

SANAH HELWA SAYANG!!

Kami allergik dengan kucing!!
xp, KUCING sangat COMELL

Hari ini,
3 Mei.

Genap 16 tahun,
Kau lahir di dunia ini.

Moga terus qawiy.
Moga iman, amal terus menerus.

Sanah helwa NUR AIMI MAISARAH binti AHAMAD SHABUDIN.
Kak long doakan kak cik terus sihat dan kuat.

Sarah @ kak cik,
Adik saya yang no dua,
Anak yang ketiga.

Agak berbeza aku dan dia,
Orangnya agak determined dalam sesuatu perkara.
Masa aku SPM dulu,
Dia amek UPSR.

Dalam ak main2 dan x sangat fokus mghadap buku,
Dia akan tegur dan tegur,
Supaya aku fokus baca buku.

Kami dua2 cengeng dan mudah menangis,
Sensitif bahasa psikologinya.

Dia banyak tegur dan nasihat aku in the same tyme,
Kak long nie la.. Kak long itu laa...
Kak long x pandai la... Kak long..   Kak long...  
Garang?
Boleh la.
Manja?
Definitely, dengan mak lagilah.
Abah, toksah kata.
Manja, selalu perang-ala-melawak dengan abah,
Jadi bahan kaki usik.

Dia,
ALLAH uji,
Dengan sakit,
Yang payah nak sembuh.

Satu  batu hempap atas kepala,
Jatuh atas kami sefamili.

Aku nampak dia tabah,
Teriak tu jarang2 ak nmpak,
Aku rasanya yang lebih teriak.

Mak cerita,
masa first dy didiagnose dgn pykit tu,
Dia x teriak pun.
Dia ok ja.

AKu yang dengar cerita tu,
Teriak x berlagu kt sini,
Adik kita baru form 2 kot..

Masih igt lagi,
Punya la nk buat bisnes,
Sebab nak tolong mak,
Cover expenses utk ubat3x dy.

Menitis ayaq mata aku.

Mak selalu kata,
Kalau kak long yang ALLAH takdrkan sakit macam tu,
Mampu k long tabah lagu tu??

Ya, ak mgkn x kuat macam tu.
Sbb tu,
Allah kata,
Ujian seseorang tu sesuai dgn kemampuan diri dy.

Dan,
Aku melihat,
Dari kaca mata aku,
Yang Allah itu MAHA ADIL.

Once dy tarik sesuatu,
Allah akan bagi yang lebih baik.

Ya, aku melihat itu.
Alhamdulliah,
Aku lihat,
Akademik dy,
KOKO dy,
Ketahanan diri,mental,
Hubungan sekeluarga,
JADI LEBIH BAIK dari sebelumnya.

Dan,
kalo orang tak tahu,
kisah sebenar dy,
orang akan sangka,
DIA SIHAT,
DIA NORMAL,
macam yang lain,
sedangkan hakikatnya,
INSULIN diinject setiap hari.

Duhai sang adik,
Moga Allah memberkatimu,
Kak long mengagumimu,
Bahagialah dirimu,
JAdilah mereka yang bahagia,
Tuhan itu tidak pernah ZALIM,
Dia MAHA ADIL,

MAHA PENYAYANG.

Duhai adik,
Manfaatkanlah hidupmu,
Manfaatkanlah masamu,
Jadilah anak yang solehah,
Anak yang membahagiakan ummi dan abah,

Maaf atas salah kak long,
Sungguh,
Kak long bukan kakak yang baik,
Lagi membahagiakan.
Terimalah aku seadanya.

Sanah helwa, MAISARAH!!
MOGA ALLAH meredhaimu setiap langkahmu.

Di HSB, appoinmet dengan doktor.



*teriak (bahasa  KEdah) = menangis

No comments:

Post a Comment